تخمه کدو شور اعلا با طعمی مطبوع و دلپذیر .یکدست ، با کیفیت بالا

رتبه کالا

کیفیت و ظاهر ممتاز

تاریخ عرضه محصول

1394/11/25

قیمت در آجیل کده (تومان)

25000

تخفیف

17%

قیمت در بازار (تومان)

30000

محصولی که به شما ارائه می گردد دقیقا محصولی است که در تصویر بالا مشاهده می شود
شما می توانید شکل ظاهری محصول را در بالا نظاره کنید
تضمین صد در صد تازگی محصول
ما طعم عالی محصول را تضمین میکنیم
اختلاف رتبه و قیمت ها فقط به علت شکل ظاهری و اندازه محصول می باشد
محصولات دارای کیفیت صد در صد تضمینی در تازگی و طعم می باشند
گروه خشکبار زمانیان که هم اکنون از طریق سایت آجیل کده مسئولیت تهیه محصولات این فروشگاه را بر عهده دارد با 50 سال سابقه فروش و توزیع خشکبار دست اول و مرغوب در کشور، این محصول را به شما هدیه می کند.

برای انتخاب وزن کالا روی دکمه خرید کلیک کرده و در سبد خرید وزن آن را مشخص کنید


چگونه اعتماد کنم؟
پرداخت شما به ازای هر کیلو: 25000 تومان خرید

خواص مفید تخمه‏ کدو

تخمه کدو تنبل

وقتی کدو تنبل می‏ خورید، تخمه های آن را دور نریزید. این تخمه‏ ها علاوه بر مزه‏ ی خوبی که دارند، برای سلامتی نیز بسیار سودمندند.

در ادامه 10 مورد از فواید آن را برای‏تان ذکر می‏کنم:

* حفاظت از پروستات

تخمه‏ی کدو تنبل برای حفظ سلامتی غده ی پروستات مفید است و موجب کاهش مشکلات ناشی از دفع ادرار می شود که در بیماران مبتلا به بزرگی پروستات بیشتر مشاهده می ‏شود.

از موادی که در تخمه کدو تنبل موجودند و موجب بهبود عملکرد پروستات می ‏شوند، می ‏توان به کاروتنوئیدها و اسیدهای چرب امگا 3 اشاره کرد.

* درمان افسردگی

تخم کدو تنبل دارای اسید آمینه ی "تریپتوفان" می ‏باشد. این اسید آمینه یک دشمن طبیعی برای از بین بردن افسردگی می ‏باشد، بدین ترتیب که تریپتوفان در بدن به سروتونین تبدیل می شود. همان طور که می دانید سروتونین یک ناقل عصبی است که باعث ایجاد آرامش و شادی می شود.

* پیش‏گیری از پوکی استخوان

از آن جایی که تخمه کدو تنبل غنی از "روی" می‏ باشد، در پیشگیری از پوکی استخوان سودمند است. مطالعات نشان داده است که دریافت کم "روی" مرتبط با شیوع بالاتر پوکی استخوان (مخصوصا در مردان مسن) می ‏باشد.

با این که بیماری پوکی استخوان بیشتر در زنان یائسه دیده می شود، اما بد نیست بدانید که 30 درصد شکستگی های استخوان لگن، در مردان اتفاق می افتد و از هر 8 مرد بالای 50 سال، یک نفر شکستگی ناشی از پوکی استخوان را تجربه می کند. 

* ضد التهاب طبیعی در آرتریت ‏ها

تخمه‏ی کدو تنبل به طور قابل ملاحظه ‏ای التهاب را کاهش می ‏دهد، بدون آن که همانند داروهای شیمیایی ضدالتهابی رایج مانند ایندومتاسین، دارای عوارض جانبی باشد.

تخمه کدو تنبل

* پیش‏گیری از تشکیل سنگ کلیه

بر اساس مطالعات انجام شده، تخمه کدو از تشکیل سنگ‏ های کلیوی از نوع اگزالات کلسیم جلوگیری می ‏کند. 

* درمان انگل‏ها

این تخمه‏، در برخی فرهنگ ‏ها، به عنوان یک درمان طبیعی برای از بین بردن کرم ‏های نواری و دیگر انگل ‏ها استفاده می ‏شود.

مطالعات همچنین نشان داده است که این دانه خوراکی، برای مبارزه با بیماری شیستوزومیازیس(تب حلزون)، که ناشی از آلودگی با نوعی کرم‏ قلاب دار به نام شیستوزوم می باشد، بسیار موثر است.

* کاهش دهنده ی کلسترول خون

تخمه کدو حاوی مقادیر قابل ملاحظه ای از فیتواسترول‏ها است. فیتواسترول ها ترکیباتی هستند که در گیاهان یافت می شوند و ساختمان شیمیایی مشابهی با کلسترول دارند. با دریافت میزان مناسبی از فیتواسترول ها، میزان کلسترول بد خون (LDL) کاهش می یابد.

* پیشگیری از سرطان

همان فیتواسترول ‏ها که موجب پایین آوردن سطح کلسترول‏ بد می‏ شوند، موجب حفاظت بدن در برابر بسیاری از سرطان ‏ها نیز می ‏شوند. در واقع فیتواسترول، ایمنی بدن را بالا می‏ برد.

* بهبود عملکرد مثانه

در برخی مطالعات نشان داده شده است که عصاره‏ی تخمه کدو تنبل موجب بهبود عملکرد مثانه حیوانات شده است. آلمانی ها معتقدند که این دانه برای درمان "مثانه ی تحریک پذیر" بسیار سودمند است.

مطالعات دیگری نیز نشان داده اند که تخم کدو اثر قابل ملاحظه ای در بهبود "مثانه ی بیش فعال" دارا می باشد.

این عملکردهای مثبت تخمه کدو تنبل به دلیل وجود اسیدهای چرب ضروری، منیزیم، سلنیوم، ویتامین E و کمک به فراهم کردن پروتئین میوزین(که برای انقباضات ماهیچه ای به کار می رود)، می باشد.

* منبع بسیار خوبی از منیزیم و دیگر املاح

تخمه کدو تنبل

نصف لیوان تخمه کدو تنبل، 92 درصد از نیاز روزانه بدن به منیزیم را تامین می ‏کند. جالب است بدانید که بیش از 300 واكنش بیوشیمیایی در بدن برای فعالیت خود به منیزیم نیاز دارند؛ در واقع منیزیم باعث حفظ فعالیت طبیعی ماهیچه ها و اعصاب، ضربان منظم قلب و استحكام استخوان ها می شود. همچنین منیزیم در متابولیسم انرژی و سنتز پروتئین نقش به سزایی دارد.

تخمه کدو تنبل همچنین حاوی مقادیر قابل ملاحظه‏ای از منگنز، فسفر، آهن، مس و روی می‏ باشد.

مهم ترین نکته اینکه، تا به حال تقریبا هیچ عارضه‏ ی جانبی از مصرف این دانه خوراکی گزارش نشده است.

 
مریم مرادیان نیری – کارشناس تغذیه تبیان

منبع: سایت تبیان

پرداخت شما به ازای هر کیلو: 25000 تومان خرید
آجیل کده|اولين و بزرگترين ‌سايت تخفيف و خريد گروهي در تور، کالا و خدمات